En av alla dom

igår tittade vi på ett hus, gustaf och jag. inte att köpa utan att hyra. till huset hörde en fint stall. efter en del vägande fram och tillbaka beslutade vi att huset var för litet. idag ringde mannen som hyrde ut huset för att erbjuda oss huset igen, fast med ett löfte om att bygga ut. det skulle i så fall handla om en deal där han stod för material och vi stod för arbete, mer eller mindre. pappor ringdes in i frågan. vi började väga för- och nackdelar. vi har gjort plus och minuslistor.  men de största frågorna verkar vara; vill vi bo i hus? är jag redo att lämna stockholm? kan jag ta 100 % ansvar för min egen häst? vad vill jag bli när jag blir stor? hur vill jag att mitt liv ska se ut?

det snurrar i skallen. sensation och gustaf och dexter och en stor, fin gräsmatta blandat med turnéliv, att träna när man vill, chailatte på söder och 7 minuter till medis.

vad vill jag bli när jag blir stor? "jag är en av alla dom som flyttat hit till stora stan för karriären" som en man så klokt en gång sjöng. jag höll flouret  30 sekunder i munnen ikväll. jag antar att jag håller på att bli vuxen. vem är jag, vad vill jag, var ska jag vara. jag ska sova på det.

m

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0